رواية معالج قلبي الفصل العاشر 10 بقلم ندي علاء


 رواية معالج قلبي الفصل العاشر 10 بقلم ندي علاء


#معالج_قلبي10

احلام ببرود: طب لو قولتك أن الموضوع بتعلق بموت ولدتك هتفضا ؟؟؟؟


سليم بيلف وشه :ايييي انتي بتقولي اييي

احلام بهدوء: تعالى معايا المكتب ي دكتور وهتعرف كل حاجه 

سليم بزهق: تمام اتفضلي قدامي وقسما بالله ان طلع الموضوع مش زي مقولتي هتشوفي وش مش هيعجبك مني


وبياخدها وبيروح اوضه المكتب بتاعة شريف إلى في البيت


ملاك بهمس وغيظ: هو في اي ي ريم وبعدين ولدتك هي اتوفت ازاى

ريم بحزن: ماما ماتت موتت ربنا بس مش عارفه البنت دي بتخرف تقول اي

ملاك بتفكير:البنت دي ورها حاجه كبيره اكيد أو شكلها عارفه عنكو  كل حاجه 






مش عارفه ي ملاك ربنا يستر 

بعد مرور الوقت بيخرج سليم وهو باين عليه الحزن 

سليم بصوت مختنق : اطلعو انتو انا هبعتلكو مدرسين هنا مفيش مدرسه 


بس ي سليم

سليم بزعيق:مفيش بس قولتكو على فوووق كلامي مبيسمعش لي.....وانته وبيشاور على زياد يله عندنا شغل كتير لازم يخلص 


زياد :تمام هو انا قولت حاجه يله جاي وراك اهو 

ريم بتاخد ملاك بعد مبصو لاحلام بقرف  وبيطلعو

ملاك بتفكير: ريم البنت دي لازم تتراقب مننا في حاجه غلط في الموضوع انا متاكده ولي في لحظه قدرت تقلب سليم كدا انا شاكه انها مخططه لشيئ كبير عندي احساس بكدا 

ريم: بقؤلك اي ي ملاك شغل المحقق كنن بتاعك دا مبيكلش معايا كفايه جوزك إلى منعنا من المدرسه دا كان زمانا دلوقت بنشم هوا نضيف مش الحبسه المهببه دي منك لله ي أحلام الكلب 


ملاك : لاااا فوقي كدا معايا انا بتكلم في اي وانتي بتكلمي في اي صدقيني في حاجه غلط ولازم مساعدتك


.........بيعدي الوقت وبيتاخر سليم ومش بيرجع البيت


ملاك بخوف وقلق عليه:  هو اتاخر كدا لي انا قلبي مش مطمن حاسه ان فيه حاجه هتحصل ... بعدها بتسمع صوت عربيه بتخرج من البلكونه تشوف دا مين بتلاقيه سليم 

..بتستناه عند الباب عشان لما يجي تعرف هو كان فين بتأخر عليها فيتخرج تشوفه بتلاقيه واقف مع احلام وبيتكلمو


بتدخل الاوضه تاني بحزن : هو لي مش محترم اني مراته ازاى اصلا سامح لنفسه انه يتكلم معاها وبعدها بتتنهد بجزن مراته شكلي عشت الدور وانا عارفه هو اتجوزني لي وبتنزل دموعها لانها نفسها يحبها زي مهي ابتدت تحبه وتتعلق بيه 






سليم بيدخل الاوضه بيدور على ملاك فيها بيلاقيها نايمه وحاضنه المخده بس باين انها عامله نفسها نايمه

بيقرب عليها وبيبوس راسها فتحي عينك انا عارف انك مش نايمه ..بتبعد عنه وبتديله ضهرها

سليم :تؤ تؤ دا شكل القمر حد مزعله ... مين طيب مزعله


ملاك :بعد اذنك متتكلمش معايا بطريق دي تاني وشوف انته كنت واقف مع مين وكمل وقوف معاه وسبني انام 

سليم بابتسامه:دا الموضوع فيه غيره بقا وبيروح نايم جمبها ودافن وشه في شعرها 


ملاك بتزقه:ابعد ي سليم  انته لي بتعملني كدا ومحسسني اني مراتك وانته قولتلي انك هتتجوزني عشان تحميني 


سليم بيتنهد:مش وقته الكلام دا ي ملاك كل حاجه وليها وقتها وبعدين انا محتاج انام ومش عاوز وجع دماغ يلا تصبحي على خير


ملاك بتقوم: طب تقدر تقولي احلام قالت ليك اي في المكتب خلتك تتعصب كدا


سليم بغضب:ملكيش دعوه ... تعرفي تنامي ومتدخليش في حاجه متخصكيش


ملاك بخوف ودموع :حاضر 


...  ......

زينب بخبث: عملتي إلى قولتك عليه ي احلام

احلام:ايو ي خالتي كدا ضربنا عصفورين في حجر واحد 


.....

ملاك بتصحا وبتقوم من جنب سليم وبتتاكد أنه نام بتلم هدومها وهي مقرره أنها مش راجعه لي تاني وأنها مش هتكون حمل عليه مره تانيه 

ملاك بتروح لسليم تبص عليه بصه اخيره بتوطي عشان تبوسه...لسه هتقوم من عليه سليم بيشدها وبتكون تحته 


سليم بيبص على شنطه هدومها : انتي كنتي راحه فين هاااا كنتي ناويه تسبني وتمشي  ي ملاك  أنتي لي مش بتفهمي إني مش هقدر اعيش من غيرك كنتي ناويه تبعدي عني مفكره اني هسمحلك اصلا ملاك انا بحبك متسبنيش انا عارف اني اتعصبت عليكي بس غصب عني والله مش بإرادتي 


ملاك بحب: أنته قولت انك بتحبني ي سليم صح

سليم: عديته من زمان  ي قلب سليم ...تقبلي تكملي بقيت حياتك معايا وتكوني مراتي وأم عيالي


ملاك ببرائه:منا مراتك اهو سليم

سليم بضحك هفهمك كل حاجه بس تسمحيلي ي ملاكي افهمك

ملاك بتهز دماغها بخجل .......

.........

ريم كانت بتتسحب راحه اوضتها بعد معملت إلى ملاك قالت ليها عليه ...اعااا ي احلام بتضحكي على اخويا لا ومرات ابويا طلعت حكايه لوحدها دنتو ايامكو سوده معايا  اسود من قرون الخروف هههه هتحلو شكلها 


استوووووب

يتبع 


               الفصل الحادي عشر من هنا      

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×